دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 28 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
صنعت و دانشگاه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۴:۳۶:۳۰

حرکت صنعت نفت در مسیر اقتصاد دانش بنیان
برقراری رابطه جدی صنعت و دانشگاه از وزارت نفت کلید خورد

باشگاه خبری فراساحل: وزارت نفت با امضای قراردادهای همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی کشور در حوزه ازدیاد برداشت از مخازن نفتی، برقراری رابطه جدی میان صنعت و دانشگاه را کلید زد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت در گزارشی به تبیین عملکرد وزارت نفت در حوزه‌های مختلف پرداخته و اعلام کرده است که به منظور ازدیاد برداشت از مخازن نفتی و گازی کشور، موضوع واگذاری مطالعه توسعه فناورانه مخازن با امضای قراردادهای همکاری علمی-تحقیقاتی میان شرکت ملی نفت ایران و ٩ دانشگاه و مرکز تحقیقاتی منتخب کشور در دستور کار قرار گرفت. بر اساس این گزارش، میدان‌های منتخب در فاز اول واگذار شده و بقیه میدان‌ها نیز در فاز دوم واگذار خواهد شد. همچنین وزارت نفت با هدف تمرکز بر رویکردهای دانش بنیان و فناورانه در حوزه پایین دست نیز، موافقتنامه‌هایی را با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی منتخب کشور امضا شده است که شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، کارفرمایان این قراردادها به شمار می‌روند.


تشکیل دبیرخانه دائمی در معاونت پژوهش و فناوری وزارت نفت به منظور یکپارچه‌سازی و پیگیری مستمر فعالیت‌های مربوط به موافقتنامه‌های همکاری علمی- تحقیقاتی منعقدشده با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور، انجام اقدامات مرتبط با ایجاد مراکز تحقیقاتی متمرکز و تمام وقت ازدیاد برداشت در دانشگاه‌های منتخب طرف قرارداد، تدوین و ابلاغ دستورعمل تجاری‌سازی فناوری مورد نیاز صنعت نفت از طریق تدوین نظامنامه پژوهش و فناوری و همچنین پیگیری تدوین و تصویب دستورالعمل تجاری‌سازی فناوری و انجام اقدامات مرتبط با همکاری‌های مشترک با شرکت‌های معتبر در حوزه مطالعات مخزن از موارد در دستور کار برای تحقق قراردادها و موافقتنامه‌های مذکور به شمار می‌رود. این گزارش یادآور شد: برنامه‌ریزی برای بومی‌سازی دانش فنی پنج  فرآیند اصلی پالایشگاه نفت خام با فناوری بالا از طریق مراکز علمی-تحقیقاتی کشور نیز در دستور کار قرار دارد.



  کد خبر : 1183
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :